Ćwiczenia w biurze

Ćwiczenia fizyczne w biurze

Najczęściej nie myślimy o biurze jako o miejscu, gdzie możemy zadbać o naszą kondycję fizyczną. Tymczasem, na niektóre ze sposobów zadbania o siebie, nie musimy rezerwować sobie tylko wolnego czasu poza godzinami aktywności zawodowej. Warto też pamiętać o tym, że lepsza ogólna kondycja wpłynie dobrze na efektywność i spełnienie w pracy. Podejmując niewielki wysiłek, zyskasz: większą odporność na stres, lepszą koncentrację, większą ilość energii fizycznej, lepszy nastrój, sprawniejszy umysł. Twój organizm łatwiej też zniesie codzienną dawkę niezbyt zdrowego przebywania przez kilka godzin w pozycji siedzącej i zapobiegniesz problemom z kręgosłupem lub krążeniem. Wykorzystaj przestrzeń i czynności typowe dla pracy w biurze, żeby się pogimnastykować.

Już w drodze do pracy i na lunch możesz pomyśleć o swojej kondycji. Przesiądź się z samochodu na rower, wysiądź wcześniej ze środka komunikacji miejskiej i przejdź się na piechotę, korzystaj ze schodów zamiast z windy. Zanim zaczniesz pracę przy biurku przeciągnij się parę razy, rozruszaj szyję i nadgarstki.

Ból pleców 1024x683 Ćwiczenia fizyczne w biurze

Przesiadywanie przed komputerem też nie musi być nadmiernie obciążające dla kręgosłupa i nóg, jeśli zadbasz o przerwy i właściwą postawę. Możesz też jednak wykorzystać czas pracy przed ekranem lub rozmowy telefoniczne na drobne ćwiczenia fizyczne. Podczas siedzenia na ręczniku zwiniętym w kostkę, gdy próbujesz utrzymać równowagę, ćwiczysz mięśnie głębokie brzucha, podobnie jak podczas ćwiczeń na piłce. W trakcie pracy rób sobie drobne przerwy na rozciągnięcie się i relaks – nie musisz wstawać zza biurka! Podciągnij barki w stronę uszu i opuść je szybko w dół razem z wydechem. Odsuń nieco krzesło i posiedź chwilkę, wykonując skłon w dół. Jeśli wykonujesz jakąś czynność w sposób rutynowy, możesz połączyć przełamanie nudy z pomocnymi ćwiczeniami. Na przykład, przez jakiś czas za każdym razem, gdy otrzymujesz maila lub dzwoni telefon, napnij mięśnie pośladków.

Praca na stojąco również może okazać się dobrym pretekstem do gimnastyki, która nie wymaga wielkiego wysiłku. Wiele osób wstaje od biurka, gdy ma przeprowadzić dłuższą rozmowę telefoniczną. Wykorzystaj ten zwyczaj nie tylko do spaceru po pokoju, ale też do ćwiczenia mięśni pośladków. W trakcie rozmowy możesz naprzemiennie wznosić nogi do tyłu. Jeśli wstajesz po dłuższym siedzeniu, możesz nie przerywając rozmowy, rozciągnąć łydki, opierając stopy o ścianę.

RELATED POSTS